Jak ven z bezmoci

Dostáváte se někdy do situací, kdy nevidíte řešení? Připadáte si bezmocní? Nejste sami.

Chtěla bych s vámi krátce sdílet pár jednoduchých tipů, které vám pomůžou cítit se líp.

Půjdeme na to opět přes tělo. Přemýšlejte o všech případech, kdy ve svém životě cítíte MOC změnit nepříjemnou situaci. Začněte u samozřejmých maličkostí.

Chce se vám na záchod? Můžete to vyřešit.. Máte hlad? Můžete to změnit. Chce se vám spát? Můžete

Cílem je dát našemu mozku signál, že v mnoha případech jste pány situace. Náš systém to pak snáze dokáže rozšiřovat i do dalších oblastí. Vymyslete co nejvíc příkladů a prožívejte v těch chvílích pocit, že to máte ve svých rukou.

Všímejte si během dne všeho, co vám dá potřebné vědomí vlastní síly.

Pojďte dál. Něco se vám nelíbí? Někdo se k vám špatně chová? Stalo se něco, u čeho máte pocit, že s tím nemůžete udělat nic?

Přesto přemýšlejte, jakou maličkost lze udělat. Můžete si líp nastavit hranice? Můžete efektivněji komunikovat? Vymyslete cokoli, co alespoň zmírní váš negativní pocit, že nemůžete nic, a posune vás k pocitu, že jste pány situace.

V ještě náročnějších situacích zkuste přemýšlet třeba o tom,

  • jak změnit vaše vnímání situace,
  • jak popracovat na tom, abyste se už do takových situací nedostávali,
  • komu si můžete říct o pomoc nebo o podporu,
  • jestli znáte někoho, kdo vám pomůže vidět problém z nadhledu,
  • jestli vám v řešení nebrání třeba nějaké vaše destruktivní přesvědčení nebo malá sebedůvěra…

s tím vším se dá něco dělat.

Pamatujte, že vždycky se dá udělat aspoň něco.

Posilujte vědomí, že jste tvůrci svého života!

Jako koučka pomáhám druhým žít spokojenější a radostnější život. Jsem také poradkyní v oblasti partnerství a rodičovství. Miluju svobodu, přírodu a atletiku. Jsem autorkou e-booku S dětmi v pohodě a online kurzu 4 pilíře šťastného partnerství Moje osobní zkušenost s depresí mi umožňuje opravdu rozumět těm, kteří zažívají psychickou bolest. Můj příběh si můžete přečíst tady >>