Kdo potřebuje pomoc – vaše vnitřní dítě, nebo vy?

Uzdrav svoje vnitřní dítě! Propoj se se svojí vnitřní holčičkou!

V poslední době to slýcháme a čteme docela často. Když se cítíme zranění a bezradní, opečování našeho vnitřního dítěte se nabízí jako jedna z cest k vyléčení a nalezení klidu a vyrovnanosti v životě.

Co když nám to ale takhle nefunguje? Co když nemáme sílu na to, abychom nasytili svoje vnitřní dítě?

Setkala jsem se s tím už vícekrát a upřímně řečeno, měla jsem to taky tak. Jak to myslím?

Zdá se to logické: Jak by mohl uzdravit svoje vnitřní dítě někdo, kdo tu sílu sám nemá? Jak z pozice dospělého dát uzdravení, když právě já jako dospělý (dospělá) potřebuju opečovat? Je na tom něco špatně, když to takhle cítíte?

Rozhodně ne. Každý jsme originál se svými vlastními pocity. Co funguje jednomu, nemusí být funkční v jiném případě. Takže první věc: Pracujte s tím, co máte, a nesnažte se vtlačit do vzoru, který vám nesedí.

Například moje vnitřní holčička je silná. Veselá, bezstarostná. Vyrovnaná, s důvěrou v sebe a v budoucnost. Sebejistá.

Jak to využít, pokud to máte podobně?

Určitě zkuste spojení – třeba pomocí vizualizace, kterých na internetu najdete určitě dost. I bez vedení se můžete naladit na svoje vnitřní dítě. Kde se vidíte? Na jakém místě jste se setkali? Mluvíte spolu? Jak se cítíte?

Až potud to může být podobné jako v „běžných“ případech. Nyní ale přichází moment, kdy cítíte, že vaše vnitřní dítě je vlastně víc v pohodě než vy. Takže to jednoduše obraťte:

Povídejte si spolu a domluvte se, jak to udělat, aby vám vaše vnitřní holčička nebo váš chlapeček předali to, co byste si přáli mít ve svém současném životě.

Úplně prvním krokem může být uvědomění toho, co to vlastně je. Co vaše vnitřní dítě má, a vy ne? Jaké pocity, postoje, přesvědčení? Nalaďte se na to. Už jen toto spojení s pocity je pozitivní – umíte to taky cítit, je to ve vás, je to vaše!

Pokud jste schopní spojit se s něčím pozitivním v prožívání vašeho vnitřního dítěte, je to dobrá zpráva – znamená to, že je to ve vás!

Co teď? Vyberte si pro vás to nejdůležitější. Může to být napříkad pocit jistoty v životě. Zapojte fantazii. Představte si třeba, že vám tento pocit vaše vnitřní dítě předává zabalený jako dárek a vy si ho můžete odnést do svého života. Vizualizujte si cokoli, co je vám příjemné. Vy jste režisér.

Další možností je zvědomovat si tento pocit v oblastech, kde ho cítíte v současnosti. Příklad: Necítíte jistotu ohledně vztahu, ale cítíte jistotu v oblasti financí. Napojte se na ni a maximálně ji prociťte. Nechte se jí zalít, zesilte ji.

Jestli nemůžete najít oblast, kde jistotu (nebo cokoli, co jste si vybrali) vnímáte, obraťte se klidně k těm nejmenším věcem – určitě třeba s jistotou poznáte, že se vám chce spát. Že máte hlad. Že je vám zima. Máte jistotu, že zítra vyjde slunce. A tenhle pocit jistoty nechte, ať se vám rozlije po celém těle. Vykoupejte se v něm. Dělejte to klidně, kdykoli si na to vzpomenete. Váš nervový systém si prožitek ukotví a bude pro něj snadnější ho postupně cítit i v jiných oblastech, kam ho chcete dodat.

Hrajte si takhle postupně i s jinými pocity, postoji nebo přesvědčeními, které chcete mít: Pocit bezpečí. Důvěra v život. Sebedůvěra. Radost. Energie. Uvolnění. Naděje.

Zkoumejte, udělejte si z toho zábavu a dovolte si svůj život rozjasnit!

Jako koučka pomáhám druhým žít spokojenější a radostnější život. Jsem také poradkyní v oblasti partnerství a rodičovství. Miluju svobodu, přírodu a atletiku. Jsem autorkou e-booku S dětmi v pohodě. Moje osobní zkušenost s depresí mi umožňuje opravdu rozumět těm, kteří zažívají psychickou bolest. Můj příběh si můžete přečíst tady >>